Kura Harabura a jej evolúcia

Značku Kura Harabura vytvorila Zora Puškáčová, grafická dizajnérka a fotografka s mnohými oceneniami.

Pôvodne vyštudovaná právnička a nádejná národná expertka na pracovné právo definitívne zahodila sivé kostýmčeky, biele blúzky a lodičky na opätkoch. Nosí sukne a kvety vo vlasoch, hýri farbami a nápadmi, ktoré nájdete na jej autorských tričkách, šálkach či taškách. Nielenže ich sama navrhuje, ale aj sama vyrába. Z kancelárskej krysy sa stal kreatívec a žena za strojom.

„Keď som mala v bruchu prvého malého mimozemšťana, nakopilo sa mi nejako moc bielych bodyniek a bola to nuda. A keďže furt vymýšľam, nejako som dospela až k tomu si ich ozvláštniť podľa seba. Vymyslela som niekoľko srandovných motívov – „ešpézetka“ Cicavec slovenský a všelijaké tie bezpečnostné značky (Používajte chrániče sluchu, biohazard…) a poštové nálepky (Pozor, krehké!, 1. trieda…). Zohnala som si jeden americký materiál, ktorý sa dal doma nažehľovať žehličkou a držal, a tak som po večeroch a nociach šmrdlala žehličku, vyrábala si chutné veci a tešila sa, ako toho malého tvora, keď sa vyliahne, do toho chudáka ponavliekam. Neskôr, keď sa tvor-potvor vyliahol a prirodzene sme sa začali grupovať matky s matkami, chodila som ako Mikuláš s tričkami a bodyčkami. V tom období každý, kto mal nejaké malé decko doma, dostal odo mňa k svátku na památku či k návšteve nejakú milú ňu ňu vec – a páčilo sa to.“

Prezentáciu Zorkinej tvorby nájdete na jej oficiálnej webstránke: www.deepgirl.sk. Venuje sa najmä brandingu a vytváraniu korporátnej identity, dizajnu bookletov pre hudobné kapely a portrétnej fotografii. V rámci dobrovoľníckej činnosti aktívne podporuje občianske združenie MAMILA, o.z., pre ktoré pripravuje letáky, plagáty a inú marketingovú grafiku, či fotí dojčiace mamy s ich deťmi, aby prezentovala dojčenie ako normu.

DeepGirl.sk | grafický dizajn & fotografia